Kiekvienas laikmetis diktuoja savus pokyčius, todėl atsižvelgdamas į juos Lietuvos paštas pasiūlė naują pašto paslaugų teikimo formą – mobilųjį laiškininką. Ši paslauga pritaikyta kintantiems žmonių poreikiams ir besikeičiančiai demografinei šalies situacijai.
Pastebima, kad gyventojų siuntimo įpročiai stipriai keičiasi. Tiek kurjeriai, tiek laiškininkai pristato vis daugiau siuntų, kurias dauguma žmonių nori gauti tiesiai į namus.
Klientams vis dažniau renkantis alternatyvius siuntimo būdus, kartu smarkiai mažėja jų srautai pašto skyriuose. Ši tendencija ypatingai jaučiama kaimiškų vietovių pašto skyriuose.
Mažesnių miestelių gyventojai jau įprato savo namuose apsilankiusiam laiškininkui, įprastai pristatančiam siuntas ar spaudos leidinius, sumokėti mokesčius ar įsigyti iš jo reikalingų buities prekių. Net 7 iš 10 minėtų paslaugų šiandien yra suteikiamos gyventojų namuose.
Be to, neretai kaimiškose vietovėse iki artimiausio pašto skyriaus tenka keliauti keliolika kilometrų. Mobiliojo laiškininko paslauga pašto skyrių priartina arčiau kliento ir leidžia jam sutaupyti laiko.
Pagrindinis skirtumas yra tas, kad mobilųjį laiškininką galima išsikviesti į namus, o įprasto laiškininko – ne.
Mobilieji laiškininkai, kurie yra aprūpinti šiuolaikiška įranga, gyventojų namuose gali suteikti ir kitas paslaugas, kurios dabar yra prieinamos tik pašto skyriuose: gali priimti siuntas ir laiškus išsiuntimui, priimti prenumeratos užsakymus, pristatyti ir išmokėti vietines pinigų perlaidas.
Be to, kaip ir įprastas laiškininkas, mobilusis laiškininkas pristato spaudą, gautas siuntas ar laiškus – dėl šių paslaugų mobiliojo laiškininko atskirai išsikviesti nereikia, jis atvyksta pats.
Mobilusis laiškininkas, kaip ir kiti laiškininkai, taip pat pristato ir gyventojų pensijas, kurias prieš tai dažniausiai reikėdavo atsiimti atvykus į pašto skyrių.
Išsikvietus mobilųjį laiškininką klientas iš jo taip pat gali įsigyti įvairių namų apyvokos daiktų, higienos priemonių, tekstilės bei kitų prekių. Su platesniu prekių asortimentu gali supažindinti atvykęs mobilusis laiškininkas.
Mobilųjį laiškininką galima išsikviesti paskambinus trumpuoju numeriu 1842 arba +370 700 55400. Jau kitą mobiliojo laiškininko darbo dieną po iškvietimo konkrečioje teritorijoje dirbantis mobilusis laiškininkas nemokamai atvyks į namus ir suteiks visas reikalingas pašto paslaugas.
Lietuvos paštas siekia, kad klientams būtų užtikrintos aukščiausios kokybės paslaugos ir klientų aptarnavimas. Tą galima įgyvendinti tik nuosekliai sekant visą paslaugų suteikimo procesą – nuo skambučio iškviečiant mobilųjį laiškininką, registracijos, vizito iki užduoties įvykdymo. Lietuvos paštas negali užtikrinti kokybiškos paslaugos, kai skambinama tiesiogiai laiškininkui. Dėl to mobilieji laiškininkai iškviečiami per bendrą iškvietimų registravimo sistemą.
Mobilųjį laiškininką galima išsikviesti ir į savo darbovietę ar kitą sutartą vietą, jei ji yra mobiliojo laiškininko aptarnaujamoje teritorijoje.
Taip pat siuntas gyventojai kviečiami patogiai registruoti ir Lietuvos pašto savitarnoje lpexpress.lt. Joje galima pasirinkti tinkamiausią siuntimo būdą, iš anksto sužinoti preliminarią siuntos išsiuntimo kainą, apmokėti siuntimo išlaidas, atsispausdinti siuntos lipduką ir greitai bei patogiai jas perduoti atvykusiam mobiliam laiškininkui.