Svarbi informacija dėl COVID-19

Nors Lietuvoje karantinas baigiasi 2020 m. birželio 17 d., tačiau šalyje ekstremali padėtis išlieka, todėl dauguma saugumo reikalavimų nesikeičia.

Svarbu!

Esant dideliam siuntų srautui ir apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 5 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.

 

Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą šalyje esant ekspremaliai situacijai:

Informacija atnaujinta 2020 10 08

Klientų aptarnavimas pašto skyriuose

Nuo 08.01  lankantis Lietuvos pašto bei „PayPost" skyriuose bus būtina dėvėti apsauginę veido kaukę.

Be kaukių atvykę klientai bus neaptarnaujami ir paprašyti sugrįžti tik jas dėvint.

Veiklos pokyčiai Raseiniuose

Raseinių rajone įvedus laikiną karantiną, Lietuvos paštas pritaiko savo veiklą lokalaus karantino sąlygoms. Ką reikėtų žinoti?

„Kaip ir karantino metu pavasarį, taip ir dabar, pašto veikla nesustoja – esame pasiruošę užtikrinti paslaugų teikimą savo klientams. Aptarnaudami klientus imamės visų svarbiausių saugumo priemonių. Tačiau labai svarbus ir klientų vaidmuo – norime paprašyti ne tik supratingumo dėl tam tikrų veiklos pakeitimų, bet ir pačių žmonių atsakomybės laikytis numatytų saugumo taisyklių. Nuo mūsų visų priklauso tolimesnė situacija rajone,“ – sako Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento atstovė Gintarė Kitovė.

Lietuvos pašto darbuotojai iki šiol dirba laikydamiesi visų įmanomų saugumo priemonių: dėvi apsaugines veido kaukes, yra aprūpinti dezinfekciniu skysčiu, pašto skyrių darbuotojus nuo klientų skiria specialios plastikinės pertvaros, patalpos reguliariai vėdinamos, valomi paviršiai.  

Nuo spalio 9 d. įvedamos kelios papildomos saugumo taisyklės:

Pirmenybė – saugiems siuntimo ir gavimo būdams. Gyventojai skatinami naudotis LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalu (Vilniaus g. 93). Tai yra ne tik patogiausia priemonė siųsti ir gauti siuntas, nes veikia 24/7, bet ir saugiausia – galima išvengti žmogiškojo kontakto. Taip pat primenama, kad karantino metu siuntos, jeigu ant jų nurodytas gavėjo telefono numeris, gali būti nukreiptos į terminalą, taip išvengiant siuntos atsiėmimo pašto skyriuje. Siekiant maksimaliai apsaugoti save, siuntas rekomenduojama formuoti internetu – Lietuvos pašto savitarnoje (www.manosiuntos.post.lt) – čia suformavus terminalinę siuntą, ją beliks tik įdėti į terminalą, o siunčiant pašto siuntą, nereikės laukti bendroje eilėje – siuntą galima palikti tam skirtoje vietoje pašto skyriuje.   

Laiškininkų ir kurjerių paslaugos – iki slenksčio. Tai reiškia, kad pašto darbuotojai neaptarnaus klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje – jeigu aptarnaujamas daugiabučio gyventojas, jam paslaugos teikiamos laiptinėje, jeigu klientas gyvena nuosavame name, jis bus aptarnautas lauke. Įteikiant registruotas siuntas prašoma klientų naudoti nuosavą rašymo priemonę. Išmokos bus pristatomos pinigus įdedant į voką. Labai svarbu jokiu būdu neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namuose yra saviizoliacijoje esančių gyventojų – informuokite apie situaciją per langą, arba žodžiu per uždarytas duris.

Pašto skyriuose – ribojamas žmonių kiekis. Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.

Kol kas šios taisyklės bus taikomos dvi savaites nuo karantino Raseinių rajone paskelbimo. Taisyklės keisis atitinkamai pagal tolimesnę epidemiologinę situaciją.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Duomenys atnaujinti rugsėjo 29 d.

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

DĖMESIO! Dėl COVID-19 esant ribotam susisiekimui, tarptautinės siuntos vis dar reikšmingai vėluoja – nuo savaitės Europoje iki 10 savaičių tolimesnėmis kryptimis.

Ar turiu pasirašinėti ant registruotosios siuntos? 

Nuo gegužės 18 d. laiškininkai registruotas siuntas pristato įprasta tvarka.

Kaip dirbs mobilieji laiškininkai?

Mobilieji laiškininkai teikia šias paslaugas: pristato pensijas, pašalpas, prenumeratą, siuntas su procesiniais dokumentais,priima iš klientų siuntas, įmokas, užsako prenumeratą, vykdo siuntų paėmimą iš verslo klientų, išmoka perlaidas, kleintams pakeidaujant, gali parduoti mažmenos prekių. 

Nuo gegužės 18 d. laiškininkai registruotas siuntas pristato įprasta tvarka. Registruotąsias siuntas iki 2 kg, siuntas su procesiniais dokumentais ir siuntas su įteikimo pranešimais, siuntinius iki 15 kg, siuntas su nuoroda „Įteikti asmeniškai“ mobilusis laiškininkas pristato gavėjui į rankas per ištiestos rankos atstumą bei paima jo parašą planšetėje.

Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, pristato LP EXPRESS siuntas.

Kaip dirbs kurjeriai?

Jei pageidaujate, galite sutarti su kurjeriu, kad jūsų siunta būtų pristatyta į artimiausią laisvą LP EXPRESS terminalą.

Siuntos gavėjams įteikiamos prie gavėjo buto/ namo durų slenksčio. LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį, kai šis su klientu susisiekia telefonu. Tokiu atveju kurjeris pasiūlo siuntą įdėti į LP EXPRESS terminalą ir informuoja klientą, kad siuntą jam iki durų gali pristatyti artimas žmogus ar giminaitis. Jei klientas to nepageidauja, kurjeris informuoja, kad siunta jam bus įteikta pasibaigus karantino laikotarpiui.

Gavėjas už siuntas, įteiktas per saugų atstumą, turi pasirašyti kurjerio skenerio langelyje. Jei gavėjas nesutinka pasirašyti skeneryje, tuomet kurjeriui turi pateikti asmens dokumentą (ID kortelę/pasą/vairuotojo pažymėjimą) ir padiktuoti 4 paskutinius dokumento numerio skaičius. Kurjeris į skenerį įrašo gavėjo pavardę, o parašo vietoje įrašo kliento pateiktus dokumento numerio skaičius.

Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.

Ekstremalios situacijos laikotarpiu siuntų išdavimo paslaugos Logistikos centruose nebus teikiamos.

Verslo klientams rekomenduojame: skirti atskirą zoną siuntų priėmimui bei išsiuntimui. Klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 15 min.

Kaip bus pristatomos pensijos?

Laiškininkai pensijas / išmokas gali išmokėti užėję į gavėjų namus / globos įstaigas, laikantis saugaus atstumo. 


Jeigu klientas nesutinka, kad būtų aptarnautas, išmoka turi būti išmokama įgaliotam asmeniui.

Siuntos į LP EXPRESS terminalus

Mes norime, kad siuntą gautumėte kuo greičiau, todėl užsipildžius gavėjo pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų terminalą. Gavėjai apie pokyčius bus informuoti SMS žinute. 

Neatsiėmus siuntos per 72 valandas LP EXPRESS savitarnos terminalų siuntos bus saugomos 15 dienų. Per šį laikotarpį Lietuvos paštas siuntą 1 kartą gali pakartotinai pristatyti į LP EXPRESS siuntų terminalą. 

Kaip bus laikomasi saugumo reikalavimų teikiant paslaugas klientams paštuose?

Aptarnaujant klientus paštuose, turi būti užtikrinti šie reikalavimai:

  1. Darbuotojai dėvi apsaugines kaukes, klientų aptarnavimo langeliai apsaugoti specialiomis pertvaromis, patalpos reguliariai dezinfekuojamos ir vėdinamos.
  2. Klientai savo eilės laukia pašto patalpoje, laikydamiesi saugaus atstumo. 
  3. Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti saugų metrų atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  4. Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  5. Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai.