Svarbi informacija dėl COVID-19

 

Svarbu! Nuo rugsėjo 13 d., kai planuojama įvesti griežtesnius ribojimus dėl galimybių paso taikymo, Lietuvos paštas būtinąsias paslaugas, tokias kaip siuntų priėmimas ar išdavimas, išmokų ar pensijų mokėjimas, pinigų perlaidos ir kitos finansinęs paslaugos, gyventojams teiks be galimybių paso. Ribojimai bus taikomi tik įsigyjant ne su siuntimu susijusias prekes, pvz., knygas ir pan. 

Atkreipiamas dėmesys, Sveikatos apsaugos ministerijai numačius, nuo rugsėjo 13 d. į prekybos centruose esančius pašto skyrius bus galima įeiti tik su galimybių pasu. Atsižvelgiant į tai, klientams, neturintiems galimybių paso, reikėtų rinktis kitą artimiausią pašto skyrių arba kreiptis pagalbos į galimybių pasą turintį asmenį. 


Lietuvos paštas ekstremalios situacijos laikotarpiu dirba užtikrindamas tiek klientų, tiek darbuotojų saugumą.
Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą šiuo laikotarpiu:


Informacija atnaujinta 2021 10 19

Lietuvos pašto skyrių veikla prekybos centruose nuo rugsėjo 13 d. Ką svarbu žinoti?

Sveikatos apsaugos ministerija numatė, kad nuo rugsėjo 13 d. į prekybos centrus, kurių prekybos plotas didesnis nei 1500 kv. metrų, galima bus įeiti tik su galimybių pasu. Šis sprendimas palies ir Lietuvos paštą – be galimybių paso gyventojai negalės patekti į prekybos centruose esančius pašto skyrius. Ši tvarka aktuali apie 40-yje skyrių (sąrašas pateiktas žemiau).

Klientams, kurie neturi galimybių paso ir dėl to negalės patekti į pašto skyrius, esančius prekybos centruose, svarbu žinoti: - pensijas galima atsiimti bet kuriame pašto skyriuje. Pensijas ir kitas išmokas gavėjo vardu taip pat gali atsiimti kitas asmuo – tokiu atveju būtina pateikti įgaliojimą, kurį galima supaprastinta tvarka parengti Registrų centro interneto svetainėje; - norint atsiimti siuntinius ar laiškus, pakaks parodyti popierinį pranešimą ar trumpąją žinutę – tai nebūtinai turi atlikti pats siuntos gavėjas; - norint atspausdinti galimybių pasą kitam asmeniui, reikėtų pateikti rašytinį jo prašymą, taip pat tiek to asmens, kuriam spausdinamas pasas, tiek to, kuris atėjo jį atspausdinti, tapatybę įrodantį dokumentą – ID kortelę arba pasą; Visomis kitomis paslaugomis klientai kviečiami pasinaudoti artimiausiame pašto ar „PayPost“ skyriuje.

Prekybos centruose esančių Lietuvos pašto skyrių, į kuriuos bus galima pateikti tik su galimybių pasu, sąrašas:
 

Miestas

Pašto skyrius

Alytus

Alytaus Centro paštas (Naujoji g. 2C, PC „Centro“)

Alytus

Alytaus centro pašto pirmasis poskyris (Ūdrijos g. 1, PC „Arena“)

Kėdainiai

Kėdainių 1-asis paštas (J. Basanavičiaus g. 80, PC „Giraitės turgus“)

Telšiai

Telšių paštas (Plungės g. 4, PC „Rimi“)

Palanga

Palangos (Malūno g. 10, PC „Rimi“)

Kaunas

Kauno 22-asis paštas (Naujakurių g. 43A, PC „Rimi“)

Kaunas

Kauno 26-asis paštas (Varnių g. 41, PC „Rimi“)

Kaunas

Kauno 28-ojo pašto 4 poskyris (Žemaičių pl. 23, PC „Iki“)

Kaunas

Kauno 39-asis paštas (Islandijos pl. 32, PC „Mega“)

Kaunas

Kauno 41-ojo pašto poskyris (V. Krėvės pr. 49, PC „Rėda“)

Kaunas

Kauno 44-asis paštas (Karaliaus Mindaugo pr. 49, PC „Akropolis“)

Klaipėda

Klaipėdos 19-asis paštas (Taikos pr. 139, PC „Big“)

Klaipėda

Klaipėdos 2-asis paštas (Taikos per. 61, PC „Akropolis“)

Klaipėda

Klaipėdos 8-asis paštas (H. Manto g. 90-1, PC „Studlendas“)

Marijampolė

Marijampolės centrinis paštas (V. Kudirkos g. 3, PC „Maxima“)

Panevėžys

Panevėžio 5-asis paštas (Klaipėdos g. 82, PC „Rimi“)

Panevėžys

Panevėžio centrinio pašto 1 poskyris (Ukmergės g. 18, PC „Iki“)

Panevėžys

Panevėžio PC RYO paštas (Savitiškio g. 61, PC RYO)

Panevėžys
(nuo rugsėjo 15 d.)

Panevėžio Basanavičiaus paštas (Ukmergės g. 18, PC „Iki - Basanavičius“

Vilnius

Riešės paštas (Molėtų g. 13, Didžioji Riešė, PC „Iki“)

Šiauliai

Šiaulių 15-asis paštas (Tilžės g. 109, PC „Saulės miestas“)

Šiauliai

Šiaulių 16-asis paštas (Aido g. 8, PC „Akropolis“)

Šiauliai

Šiaulių Tilžės paštas (Tilžės g. 225, PC „Tilžė“)

Vilnius

Vilniaus 11-asis paštas (Ozo g. 25, PC „Akropolis“)

Vilnius

Vilniaus 16-asis paštas (Nemenčinės pl. 2, PC „Iki“)

Vilnius

Vilniaus 17-asis paštas (Rygos g. 8, PC „Rimi“)

Vilnius

Vilniaus 26-asis paštas (Ukmergės g. 308, PC „Domus Pro“)

Vilnius

Vilniaus 3-asis paštas (Priegliaus g. 1, PC „Pupa“)

Vilnius

Vilniaus 4-asis paštas (Saltoniškių g. 9, PC „Panorama“)

Vilnius

Vilniaus 51-asis paštas (Žirmūnų g. 2, PC „Iki“)

Vilnius

Vilniaus 57-asis paštas (Ozo g. 18, PC „Ozas“)

Vilnius

Vilniaus 59-asis paštas (Kedrų g. 4, PC „Rimi“)

Vilnius

Vilniaus 60-asis paštas (Ukmergės g. 233, PC „Rimi“)

Vilnius

Vilniaus 6-asis paštas (Mindaugo g. 25, PC „Iki“)

Vilnius

Vilniaus 8-asis paštas (Žirmūnų g. 64, PC „Rimi“)

Vilnius

Vilniaus 8-ojo pašto pirmasis poskyris (Kareivių g. 11A, PC „Rimi“)

Vilnius

Vilniaus Kalnėnų paštas (Moravų g. 7, PC „Maxima“)

Vilnius
(nuo rugsėjo 22 d.)

Galgių paštas (Žvaigždikų g. 2, PC „Rimi“)

Galimi pašto skyrių bei laiškininkų darbo sutrikimai  

Nors Lietuvos paštas griežtai laikosi visų Vyriausybės numatytų saugumo reikalavimų ir rekomendacijų, deja, pandemija neaplenkia ir pašto darbuotojų.

Vos tik sužinoma apie darbuotojui nustatytą ligą, nedelsiant imamasi visų saugumo priemonių. Klientų bei darbuotojų saugumas šiuo metu yra svarbiausias, todėl kartais tenka keisti skyriaus darbą – kol patalpos dezinfekuojamos, skyriai laikinai nedirba, ieškant pavaduojančių darbuotojų arba dėl jų trūkumo, kartais trumpinamas skyrių darbo laikas. Taip pat gali sutrikti ir laiškininkų darbas – apylinkės gali būti aptarnaujamos vėliau nei įprastai, t. y. laiškininkai korespondenciją bei siuntas gali pristatyti vėliau.

Suprantame, kad tai gali sukelti nepatogumų. Atsiprašome už juos. Kiekvieną kartą darome viską, kad įprasta pašto skyrių bei jiems priklausančių laiškininkų veikla būtų kuo greičiau atstatyta.

Klientų aptarnavimas pašto skyriuose

Lankantis Lietuvos pašto bei „PayPost skyriuose būtina dėvėti apsauginę veido kaukę.

Be kaukių atvykę klientai bus neaptarnaujami ir paprašyti sugrįžti tik jas dėvint.

Paslaugos teikiamos įprastai, tačiau svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. 

Registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, paštuose bus įteikiamos asmenims, kurie pateiks pranešimą arba parodys SMS žinutę. Pateikus pranešimą arba SMS žinutę, asmens dokumento rodyti nereikia.

 

Siuntas formuokite savitarnoje

Visas siuntas, siunčiamas Lietuvoje ir užsienyje, registruotas ir ne (Su sekimu ir „Be sekimo), galima formuoti Lietuvos pašto savitarnoje.

Tai yra geriausia alternatyva, nes suformavus siuntą internetu ir ją tinkamai supakavus, užklijavus siuntos lipduką (jį galima atsispausdinti ant paprasto balto lapo ir priklijuoti lipnia juosta), beliks siuntą atnešti į artimiausią pašto skyrių ir palikti ją tam skirtoje zonoje be eilės.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

Lentelėje nurodomos orientacinės siuntų trukmės (dienomis) į populiariausias kryptis. Situacija nuolat keičiasi, todėl kiekvienos siuntos pristatymo terminas gali skirtis nuo orientacinės trukmės.

Gavimo šalis

Vidutinė siuntų pristatymo trukmė („Pasirašytinai“ ir „Su sekimu“)

Airija 11 d. 
Baltarusija 6 d.
Didžioji Britanija 14 d.
Ispanija 15 d.
Italija 9 d.
Jungtinės Amerikos Valstijos 14 d.
Latvija 6 d.
Lenkija 7 d. (siuntiniai – 24 d.)
Norvegija 14 d.
Olandija 7 d.
Prancūzija 8 d.
Rusija 16 d.
Vokietija 6 d.

 

 

Registruotų siuntų pristatymas

Ekstremalios situacijos metu teikiamas įprastas registruotų siuntų bei laiškų pristatymas, kai jie įteikiami gavėjui į rankas. Kaip ir iki šiol, paslaugos teikiamos laikantis visų saugumo reikalavimų, klientai aptarnaujami laikantis principo „iki slenksčio“.

Jeigu gavėjo nebus namuose, registruotas laiškas ar siunta bus nukreipta į gavėjo adresui priskirtą pašto skyrių, kai kurios siuntos, ant kurių nurodytas gavėjo mob. tel. nr., bus nukreiptos į artimiausią LP EXPRESS paštomatą – gavėjui apie gautą siuntą bus paliktas popierinis pranešimas (jeigu siunta nukreipta į pašto skyrių) arba SMS žinutė.

Kaip dirba mobilieji laiškininkai?

Mobilieji laiškininkai, aptarnaujantys kaimo vietovių gyventojus, į pašto dėžutes netelpančias, įvertintąsias, išperkamąsias siuntas, siuntas su procesiniais dokumentais, siuntinius taip pat įteiks „iki slenksčio“. Neradus gavėjo namuose ar biure, mobilusis laiškininkas paliks pranešimą, kad gavėjas galėtų užsisakyti pakartotinį pristatymą.

Gavėjas už siuntas, įteiktas per saugų atstumą, turi pasirašyti mobilaus laiškininko planšetėje.

Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, pristato LP EXPRESS siuntas.

Kaip dirba kurjeriai?

 

Galimi kurjerinės siuntos pristatymo variantai:

  • siuntos pristatymas gavėjo adresu iki slenksčio, kai siunta įteikiama gavėjui per saugų, ištiestos rankos atstumą;
  • siuntos nukreipimas į LP EXPRESS paštomatą;
  • siuntos nukreipimas į pašto skyrių;
  • ekstremalios situacijos laikotarpiu siuntų išdavimo paslaugos Logistikos centruose neteikiamos.

 

Atsiimant siuntą iš kurjerio, identifikacija galima:

  • nurodant SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą;
  • per saugų atstumą pasirašant kurjerio planšetėje;
  • jei gavėjui netiks nei vienas iš šių būdų, bus laikomasi iki šiol taikytos atsiėmimo praktikos – kurjeriui reikės nurodyti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerio 4 paskutinius skaitmenis.

Siuntos su išperkamuoju (COD) ar muito mokesčiu gali būti apmokamos tiek grynais, tiek banko kortele. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę.

LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį. Tokiu atveju siunta bus palikta prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuos skambučiu, kurio metu, siekdamas identifikuoti gavėją, paprašys padiktuoti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą. Jeigu toks pristatymo būdas gavėjui nebus tinkamas, su kurjeriu galima susitarti dėl siuntos pristatymo į artimiausią LP EXPRESS paštomatą ar dėl pakartotinio pristatymo pasibaigus saviizoliacijai.

Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos. 

 

SUNKIOS / DIDELĖS SIUNTOS. Siuntos, kurioms reikalingi krovos darbai, gyventojams pristatomos įprasta tvarka. Primename, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę. 

Siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta bus saugojama 7 dienas. Pristatymo detalės derinamos kurjeriui susisiekus su gavėju telefonu.

 

Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo / kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.

Verslo klientams rekomenduojame: skirti atskirą zoną siuntoms priimti bei išsiųsti. Klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 15 min.

Kaip pristatomos išmokos?

Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu ir kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą.

Siuntos į LP EXPRESS paštomatus

Mes norime, kad gavėjas siuntas gautų kuo greičiau, todėl užsipildžius gavėjo pasirinktam LP EXPRESS paštomatui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS paštomatą. Gavėjas apie pokyčius bus informuoti SMS žinute. 

Dėl padidėjusio siuntų kiekio ir paštomatų apkrovos galimybės perkelti siuntą į kitą paštomatą nėra.

Neatsiėmus siuntos per 72 valandas LP EXPRESS paštomato siuntos bus saugomos 7 dienas. Per šį laikotarpį gavėjas gali 1 kartą pakartotinai užsisakyti siuntos pristatymą į LP EXPRESS paštomatą. 

Saugumo reikalavimai pašto skyriuose
  • Darbuotojai dėvi apsaugines kaukes, klientų aptarnavimo langeliai apsaugoti specialiomis pertvaromis, patalpos reguliariai dezinfekuojamos ir vėdinamos.
  • Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti saugų metrų atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  • Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  • Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai.
  • Klientams svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų.